Будова електрогенераторів


Будова переносних бензогенераторів досить проста і відображає потреби людини в їх самостійному перевезенні. Їх розміри варіюються, але зазвичай не перевищують 1 кубічного метра.

Будова бензинового генератора

Схема бензинового генератора

Найбільш поширеною конструкцією таких генераторів сьогодні є конструкція на жорсткій рамі зі сталевих труб круглого перетину. Рама оберігає всі частини генератора від пошкодження і дозволяє переносити його. У деяких випадках до рами кріпляться коліщатка для більш зручного транспортування. Друга важлива деталь - двигун, який може бути як бензиновим, так і дизельним, з верхнім або боковим розташуванням клапанів. Далі іде сам генеруючий вузол, влаштований з синхронного, асинхронного двигуна або інверторним принципом. Саме тут виробляється електроенергія, яка потім надходить на регулятор.

Регулятор або електронний блок управління (AVR) дозволяє фільтрувати сигнал і задає його характеристики в прийнятних діапазонах. На зовнішньому вузлі знаходяться контролюючі та запускають органи управління, наприклад, вольтметр, амперметр, показник рівня масла, ключ запалювання і розетки.
Така схема зустрічається, як правило, у невеликих бензинових електростанцій.

Будова дизельного генератора

Схема дизельного генератора

Якщо розглядати стаціонарні електростанції, то вони виконуються на станині або в закритому кожусі.

У першому випадку масивна станина служить демпфером і амортизатором для працюючого агрегату. Амортизація може здійснюватися за рахунок конструкції корпусу або за допомогою спеціальних гідравлічних і механічних демпферів. Електростанції великої потужності відрізняються від переносних більш досконалою системою запуску та управління двигуном, можливістю включення в систему автономного енергопостачання з автоматичним запуском.

Електростанції дизельні, виконувані в окремому кожусі, як правило, володіють потужністю від 15 кВт. Використовувані тут двигуни вкрай надійні і можуть експлуатуватися протягом довгих років.

Електростанції в кожусі, крім станини і основних елементів можуть поставлятися з власною примусовою системою вентиляції і в утепленому виконанні для районів з низькими зимовими температурами. Виконання в кожусі дає свої переваги по транспортуванню електростанцій великої потужності. Найчастіше в ньому передбачені підйомні «вуха» для кранів і спецтехніки. Такі електростанції можна використовувати разом з системами безперебійної подачі палива і прогресивної автоматикою, розрахованої на живлення великої кількості споживачів з різними параметрами споживаного струму.

Таким чином, стаціонарні електростанції в кожусі складаються з: генераторного блоку, двигуна, бензобака або системи безперебійної подачі палива, охолоджувача, системи примусової або природної вентиляції, станини, кожуха, виконаного під вимоги замовника, блоку регуляції та розподілу навантаження.