Зателефонуйте нам: 095 820 5556; 067 177 8308

Зелений тариф

Електрична тепла підлога Nexans

СТЕМ - продаж та монтаж сучасного електрообладнання.

Хочете придбати товар, який вам сподобався по найкращій ціні - відвідайте наш

інтернет магазин

ВКПП АНОЯ Статті по електриці Untitled Document

Новини

 

Сонячні батареї

Комплекти для зеленого тарифу

 

ВИБИРАЄМО ПЕРЕТВОРЮВАЧ ЧАСТОТИ

Перетворювач частоти дає нам наступні основні переваги:

оперативне автоматичне або ручне керування швидкістю або параметром, який від цієї швидкості залежить;

економію електроенергії при заміні інших способів регулювання;

зниження пускових струмів до мінімально необхідних для реалізації пуску;

зниження ударних навантажень на механізм при пуску;

комплексний захист двигуна і механізму.
Це далеко не повний перелік функцій перетворювача частоти, але навіть перераховані властивості дозволяють забезпечити на порядок кращу керованість обладнання та суттєве збільшення терміну його експлуатації. Однак за всі ці привабливі можливості доведеться заплатити чималеньку суму, і вже дуже не хочеться помилитися у виборі моделі, яка буде вирішувати саме ваші проблеми. Спробуємо з цим вибором розібратися. Власне, купівля перетворювача не складніше покупки автомобіля, тобто, швидше за все, ваш новий автомобіль буде їздити, але як швидко, комфортно і довго - це питання.

Отже, припустимо, що двигун у нас вже є. При виборі перетворювача більшість користувачів спираються на потужність двигуна. Як правило, потужності двигуна та перетворювача збігаються, проте існують двигуни , номінальний струм яких істотно перевершує стандартне для даної потужності значення. Не вдаючись у подробиці конструкції асинхронних машин, відзначимо лише, що необхідна потужність перетворювача може виявитися істотно вищою від номінальної потужності двигуна, а оскільки обмежуючим фактором при роботі перетворювача є його номінальний струм, потрібно вибирати модель, номінальний струм якої не нижче номінального струму вашого двигуна.

Друге питання - характер навантаження. Якщо навантаженням двигуна служить циркуляційний насос або вентилятор, то момент навантаження пропорційний квадрату швидкості. Таке навантаження навіть носить назву «насосного» і є самим легким варіантом для двигуна. Всяке навантаження, відмінну від цієї, в першому наближенні можна вважати не залежної від швидкості. Багато виробників випускають серії перетворювачів спеціально для насосів, і вони, як правило, дешевші. Інші фірми допускають використання стандартних моделей з насосами більшої потужності, що також виявляється вигідніше.

Ще один істотний момент - перевантаження двигуна У насосів і вентиляторів перевантажень практично немає, але для інших механізмів це питання дуже важливе. Перевантажувальна здатність різних моделей перетворювачів частоти може сильно розрізнятися. Тому для вибору перетворювача потрібно знати характер перевантажень саме вашого механізму, зокрема: який рівень перевантажень, яка їхня тривалість і як часто вони з'являються.

Тепер вирішимо, в якому діапазоні ми будемо регулювати швидкість. Якщо швидкість не падатиме нижче 10% від номінальної, то підійде практично будь-який перетворювач, але якщо потрібно знижувати швидкість і далі, забезпечуючи при цьому номінальний момент на валу, потрібно отримати від виробника підтвердження здатності перетворювача забезпечити роботу двигуна на частотах, близьких до нуля. Крім того, з діапазоном регулювання швидкості пов'язаний ще одне питання, яке потребує вирішення, - охолодження двигуна. Справа в тому, що зазвичай асинхронний двигун охолоджується вентилятором, закріпленим на його валу, тому при зниженні швидкості ефективність охолодження різко падає. Якщо двигун буде довго працювати на низьких частотах, то потрібно забезпечити незалежне охолодження, іншими словами, встановити вентилятор з незалежним живленням. Точний рецепт, коли такий вентилятор потрібен, а коли ні, без спеціальних розрахунків дати неможливо, все залежить від часу роботи на зниженій швидкості, величини цієї швидкості та величини навантаження. При навантаженні з «насосною» характеристикою вентилятор, як правило, не потрібен, а на двигун конвеєра або пили простіше спочатку не встановлювати його, а при роботі просто вимірювати температуру двигуна. Грубо кажучи, якщо руку на двигуні втримати не вдається - вентилятор потрібно ставити. До речі, проблема охолодження - це проблема користувача, а не виробника, тому продавець може вам нічого і не сказати. Однак в серйозних компаніях про цю проблему попереджають.

Третє питання, яке ми повинні розглянути, - гальмування. При зниженні швидкості кінетичну енергію двигуна і механізму потрібно кудись подіти. Перетворювачі, здатні повернути цю енергію в мережу, зазвичай істотно дорожче, і без особливої необхідності їх придбання навряд чи виправдано. Якщо використовувати гальмування вибігу, аналогічне звичайному відключенню двигуна від мережі, то енергія перейде в тертя, але зупинка може бути досить довгою. Перетворювач може зупинити двигун швидше, активно виділяючи тепло через свої радіатори охолодження і двигун (гальмування двигуном - знайомо?). Якщо і цього недостатньо, то знадобиться спеціальний вузол гальмування, що складається з гальмівного модуля (іноді званого «гальмівним ключем» або «чоппер») і зовнішнього гальмівного резистора для розсіювання тепла. Гальмівний модуль може бути вбудований в перетворювач як стандартний елемент, і тоді за нього не потрібно буде платити окремо, може вбудовуватися при замовленні за додаткові гроші або докуповувати і підключатися пізніше при необхідності. Останній варіант переважно, якщо невідомо, чи знадобиться цей модуль взагалі. На відміну від гальмівного модуля, гальмівної резистор - це уніфікований виріб, і купити його можна як у постачальника перетворювача, так і у сторонніх виробників. Якщо купувати у тій же фірмі, що і перетворювач, то можна бути впевненим, що резистор буде обраний правильно.

Спочатку вирішимо, як ми будемо керувати швидкістю двигуна. Найпростіший варіант аналогічний регулювання гучності радіоприймача: крутимо ручку потенціометра в одну сторону - швидкість зростає, в іншу - зменшується. Іноді цей потенціометр навіть присутній на перетворювачі. Інший варіант - дві кнопки: одна для збільшення швидкості, інша для її зниження. Цей тип управління отримав назву «автоматичного потенціометра», він зручніший тим, що неможливо випадково різко змінити швидкість приводу, крім того, кнопки в умовах виробництва зазвичай набагато надійніше змінного резистора. Схема «автоматичного потенціометра» реалізується практично на будь-якому перетворювачі.

Якщо електроприводом буде керувати контролер або іншій зовнішній пристрій, необхідно звернути увагу на те, чи узгоджуються керуючі сигнали контролера і перетворювача. У сучасній техніці цих сигналів залишилося фактично тільки два - 0-10 В і 4-20 мА. Якщо сигнал у вашій системі відрізняється від зазначених варіантів, то потрібно уточнити у продавця, чи може пропонований вам перетворювач з ним працювати.

Іноді зручно в різних режимах підтримувати різні, але заздалегідь відомі значення швидкості, вибираючи необхідне значення з пам'яті перетворювача (свого роду круїз-контроль). У цьому випадку потрібні швидкості визначаються і записуються в пам'ять на етапі налагодження, а в процесі роботи оператор лише вибирає потрібне значення зовнішнім перемикачем.

Найбільш «розумний» варіант управління - змусити перетворювач самостійно змінювати швидкість, підтримуючи на заданому рівні певний параметр (тиск на виході насоса, завантаження механізму і т.п.). У цьому випадку буде потрібно наявність в перетворювачі так званого ПІД-регулятора та можливості підключення датчика зворотного зв'язку, який вимірює поточне значення контрольованого параметра. Як правило, сучасні перетворювачі дозволяють реалізувати всі ці режими, потрібно тільки точно уявляти собі потрібний варіант і дізнатися у продавця можливість його реалізації.

Крім функцій управління на перетворювач зазвичай покладаються функції захисту двигуна (ремені безпеки, повітряні подушки). Практично всі перетворювачі мають цілий набір функцій обмеження струму - при пуску, при тривалій роботі, при зупинці і навіть при короткому замиканні. Це рятує двигун від виходу з ладу при неполадках механізму, заклинюванні ротора або неприпустимому зносі підшипників. Додатково багато перетворювачі мають у своїй програмі управління теплову модель двигуна і здатні за результатами її роботи захистити двигун від перегріву. Іншими словами, перетворювач «знає», яка температура двигуна і не дозволить йому перегрітися. Якщо ж у двигун вмонтований датчик температури, то бажано мати в перетворювачі частоти відповідний вхід для додаткового захисту двигуна за показаннями цього датчика.

Погляньмо тепер на пульт управління. Зазвичай він складається з дисплея і клавіатури . У простому випадку на дисплей виводяться тільки цифри, що показують номер параметра та його значення. Якщо пульт керування потрібен тільки на етапі пусконалагоджувальних робіт, то цього достатньо, хоча працювати з таким дисплеєм досить незручно. Більшість сучасних перетворювачів мають алфавітно-цифровий дисплей, що складається з декількох рядків. Це дозволяє краще орієнтуватися в меню перетворювача, а при деякому навику - обходитися без шпаргалки у вигляді посібника з експлуатації. Особливо це важливо, якщо в разі аварії необхідно швидко приймати заходи: в цій ситуації важливо знати причину аварії, а часу на "розшифровку" показань немає. Деякі перетворювачі мають графічний дисплей, на який можна виводити не тільки значення параметрів, але і графік їх змін. Більшість приладів зарубіжного виробництва не мають можливості відображення російської мови, однак, як показує практика, це незручність швидко стає перевагою: лексикон повідомлень не дуже великий, і запам'ятати його нескладно, особливо згадавши шкільний курс іноземної мови, а ось від надмірної цікавості персоналу це захищає. До речі, про захист від несанкціонованого втручання в роботу перетворювача . Більшість приладів має парольний захист, інколи роздільний для управління і зміни параметрів. Крім того, у деяких перетворювачів пульт управління після налаштування можна просто зняти і понести. Якщо ж передбачається використовувати пульт для оперативного керування й відображення поточної інформації, то варто з'ясувати у продавця, чи можна винести пульт управління на передню панель шафи або в інше зручне місце.

У процесі роботи нам знадобляться і засоби сигналізації. У всіх перетворювачів є кілька дискретних виходів, зазвичай це реле або виходи з відкритим колектором, які можуть повідомити вам про самих різних подіях усередині приводу: про аварію, про досягнення заданої швидкості, про готовність перетворювача до роботи і т.д. Часто кожен з цих виходів забезпечений таймером, затримуючим момент включення або виключення відповідного реле, що також можна використовувати при побудові системи управління. У багатьох перетворювачів є ще й аналогові виходи, до яких можна підключити звичайні амперметри чи вольтметри, щоб вони показували швидкість, струм, напруга, момент навантаження і т.д. Ці ж виходи можуть використовуватися для передачі значень параметрів на зовнішній контролер або інше керуюче або реєструючий пристрій.

Тепер подумаємо, де і як ми будемо встановлювати перетворювач (це вже схоже на пошук гаража). Якщо передбачуване місце установки - електрошафа, то крім розмірів нас буде цікавити наявність вільного простору навколо приладу і обсяг необхідного для охолодження повітря. Крім того, потрібно подумати, як буде відводитися виділюване перетворювачем тепло, втрати якого можуть складати до 5% від потужності перетворювача. Якщо ж передбачається встановити перетворювач окремо (на підлозі або на стіні), то треба уточнити ступінь його захисту. Виконання IP00 прийнятно тільки для установки в шафі або спеціальному приміщенні, оскільки немає захисту від ураження електричним струмом. Виконання IP20 допускає установку в приміщеннях загального доступу, а при установці в приміщеннях з високою вологістю або великою кількістю пилу в повітрі необхідно використовувати виконання IP54 або інше відповідно до вимог стандартів. І ще один важливий аспект, пов'язаний з місцем установки приладу: якщо вихідний кабель між перетворювачем і двигуном перевищує певну довжину, то необхідно встановлювати спеціальний дросель. Ця довжина різна для різних кабелів, різних струмів і різних перетворювачів, тому назвіть продавцю відстань від місця передбачуваної установки перетворювача до двигуна, і він скаже вам, чи знадобиться вихідний дросель у вашому випадку.

Основні параметри ми обумовили. Однак у сучасних перетворювачів частоти є ряд додаткових функцій, які можуть бути вам корисні. Перелічимо найбільш часті у міру їх важливості .

Робота при нестабільному живленні. Дуже актуальний параметр для України ї . Який діапазон напруги живлення допустимо? Як поводиться перетворювач при зміні напруги живлення? У хороших моделях допустимо напруга мережі від 380 до 460 В з коливаннями + / - 10%. А ось при просадках живлення або повному його відключенні на короткий час поведінка перетворювачів дуже різна. Можливе збереження працездатності з пропорційним просадженню зниженням швидкості, автоматичний перезапуск при відновленні живлення, визначення швидкості двигуна при повторному запуску (щоб не починати розгін з нуля), і навіть функція контрольованої плавної зупинки двигуна при повній відсутності живлення.

 

Ми відправляємо службами доставки в будь-який куточок України

Кабельний підігрів трубопроводів

стабілізатор напруги Частотний перетворювач

Кабельний обіргів, альтернативна енергетика - 095 820 5556

Електромонтаж 050 373 9418 Інтернет-магазин - 067 177 8308